Saturday, May 15, 2010

Konspirasi Dunia - Pope Roman Peter II, Cantus, Benedictine Order Bhg. 2

Links to this post


Sambungan perbualan……

Jiran: saya sangat gembira dengan cara orang islam memahami isi kandungan AL-QURAN. Mereka membaca dengan suara yang merdu, kemudian MENDAPAT PENGHARGAAN. Manakala kami tidak pernah pula memberikan pingat kepada PEMBACA INJIL.

Aku: Pak cik, betul ke paderi-paderi Jesuit dan bishop pernah membaca AL-QURAN dan mereka mnghafaznya? Saya ada pernah mendengar bahawa gereja ada mengkaji isi kandungn Al-Quran. Akan tetapi adakah ia sama seperti orang islam kini mengkaji Al-Quran? Mana mungkin sama mesti berbeza.

(jiran hanya senyum dan mengangukan kepala sahaja dan termenung jauh)

Jiran: Pertama kali kami BERKENALAN DENGAN AL-QURAN ADALAH SELEPAS MUHAMAD s.a.w DIAMBIL OLEH TUHANNYA DAN KAMI MEMBACA DENGAN TELINGA, SELEPAS SALEHHUDIN AL-AYUBI MATI KAMI MEMBACA DENGAN MATA, LIDAH, HIDUNG, TANGAN, KAKI DAN KULIT.

KAMI BUKA HALAMAN PERTAMA,KAMI BACA KEMUDIAN KAMI SAMPAIKAN KEPADA DUNIA DAN HASILKANNYA..

KEMUDIAN KAMI BUKA HALAMAN KEDUA, KAMI BACA. KEMUDIAN KAMI BERKATA “OH, MACAM INI RUPANYA KEHIDUPAN MANUSIA DICIPTAKAN TUHAN. KITA PERLU LAKUKAN SESUATU “KAMI SAMPAIKAN KEPADA DUNIA DAN HASILKANYA..

KEMUDIAN KAMI BUKA HALAMAN KETIGA,KAMI BACA. KEMUDIAN KAMI BERKATA “ ALAMAK, TUHAN BUAT BEGINI PULAK!! KITA TIDAK BOLEH MEMBIARKAN IA, KITA MESTI BUAT SESUATU” KAMI SAMPAIKAN KEPADA DUNIA DAN HASILKANYA..

DAN BEGITULAH SEHINGGA HALAMAN TERAKHIR DAN SIAPAKAH KAMU ORANG ISLAM PADA HARI INI?

KAMU MELIHAT DUNIA YANG KAMI HASILKAN TADI KEMUDIAN KAMU DATANG KEPADA AL -QURAN, KEMUDIAN KAMU BERKATA “ APAKAH AYAT YANG AKAN AKU GUNAKAN DAN TAMPAL BILA AKU BERHUJAH DI DEPAN ORANG NANTI? AYAT INI SESUAI KOT”

KAMU DATANG KEPADA DUNIA KEMUDIAN BERKATA “LIHAT DUNIA TELAH BERLAKU SEPERTI INI DAN SEPERTI ITU, CUBA RUJUK AYAT INI, AYAT ITU, HADIS INI DANHADIS ITU..”

KEMUDIAN KAMU DENGAN BANGGA BERKATA “ INILAH JANJI TUHAN YANG AYAT AL-QURAN DIJAMIN TIDAK AKAN BERUBAH”

PADAHAL KAMI SENGAJA MEMBIARKAN TULISAN TULISAN PADA KERTAS ITU KEKAL, KEMUDIAN KAMI BERPURA-PURA HENDAK MENGUBAH TULISAN DAN BERPURA-PURA GAGAL SUPAYA KAMU BERKATA “INILAH JANJI TUHAN YANG AYAT AL-QURAN DIJAMIN TIDAK AKAN BERUBAH”

SUNGGUH BIJAKSANA ORANG ISLAM. JANJI TUHAN DISANGKANYA TULISAN-TULISAN. MEMBUATKAN RAJA MEREKA BERKUASA KE ATAS AGAMA DAN ADAT SAHAJA TELAH MENYEBABKAN RAKYATNYA BERHARAP PADA DAKWAT DAN PENA DAN HARI INI MEREKA BERLAGA, DAKWAT SIAPA LAGI PEKAT, PENA SIAPA LAGI BERKILAT. TERAMAT BESARLAH JASA ZAMAN PENJAJAHAN KEPADA TUANNYA. YANG TERAMAT MULIA PAUS.


Aku: Betul kea pa yang pakcik cakapkan?. Kalau orang-orang pak cik tidak mengubah tulisan pun, orang-orang kami al-hafiz dan al-hafizah sememangya dah menghafaz sepenuhya AL-QURAN dan terjemahanya, bagaimana pula yang ini pun bukan janji TUHAN ke?

Jiran: HAFAZAN MEREKA HANYALAH TULISAN-TULISAN. Apabila kamu bertanya mengenai AL-QURAN kepada mereka, INGATAN MEREKA AKAN KEMBALI MENJADI TULISAN SEMULA.

(jiranku kelihatan hampir ketawa, tetapi dia tutup mulut dengan tangannya, dengusan hidungnya dan matanya berlinang hampir mengugurkan air mata. Ia merasakan kebodohan umat islam betul-betul menggelikan hatinya dan aku terasa sangat malu apabila dia menunjukan reaksi begini)

Jiran: Maafkan saya, tapi kalau kamu mahu lihat kebenaranya. pergilah uji mereka

Aku: Sebenter tadi pak cik ada mengatakan membaca AL-QURAN selepas salahudin al ayubi mati(wafat) dan gaya pak cik bercakap “BERKENALAN DENGAN AL-QURAN selepas MUHAMMAD S.A.W DI AMBIL TUHANNYA” Kelihatannya seolah-olah orang pak cik sangat hampir dengan peristiwa itu. Maaf saya kurang jelas boleh pakcik tolong terangkan?

Jiran: TERAMATLAH SUKAR UNTUK MENGETAHUI RAHSIA AL-QURAN TANPA MUHAMAD s.a.w,KAMI SEMPAT BELAJAR DENGAN MEMERHATIKAN KAWAN-KAWANYA SAHAJA, MEREKA BEGITU SIBUK MENAWAN DUNIA. HAMPIR SUKU BUMI DI BAWAH KAKI ISLAM.

WAKTU ITU KAMI MASIH DI PADANG PASIR, HAMPIR TIADA TANAH LAGI UNTUK KAMI BERDIRI, KERANA TERLALU SIBUK BERPERANG, MEREKA TELAH CUAI, KAMI MEMBAWA DIRI SEHELAI SEPINGGANG MENIGGALKAN TANAH YANG KAMI CINTAI.

LALU KAMI MENEMUI SUATU BUMI YANG TIDAK PERNAH KAMI BAYANGKAN SEBELUM INI, BUMI YANG SUBUR DENGAN TUMBUHAN, SUNGAI YANG MENGALIR DERAS DAN SANGAT SEJUK DAN ADA BENDA PUTIH TURUN DARI LANGIT (SALJI)

KAMI MENEMUI SEBUAH KAUM YANG SAMA KULIT DAN WAJAHNYA SEAKAN-AKAN KAMI DAN KAMI SEPERTI PERNAH MELIHAT MEREKA DULU, TETAPI KAMI TERLUPA DAN ALANGKAH TERKEJUTNYA KAMI KAUM ITU ADALAH KAUM YANG MENYEMBAH ISA!. YA, ISA YG KAMI BUNUH DAHULU!


Aku: Jika begitu apa pula kaitannya dengan salehuddin Al-Ayubi pula?

Jiran: KAMI TELAH MEMBINA KEHIDUPAN DAN BERKELUARGA DI SANA, DAN KAMI TELAH KEMBALI DUDUK DI GEREJA. TETAPI ADA DI ANTARA KAMI, TELAH MELAKUKAN KESILAPAN BESAR. KAMI TIDAK TAHU BAGAIMANA KESATRIA ISLAM MENDAPAT TAHU DE MOLAY SEBENARYA TIDAK MENYEMBAH ISA! JIKA BEGINI SALEHDUDIN AL AYUBI TIDAK AKAN BENARKAN SETITIS PUN AIR MANI KAMI TUMPAH KE ATAS BUMI MAKA HABISLAH TAMAT RIWAYAT KAMI SEMUA! KAMI BERSUSAHA MENYELAMATKAN DIRI BERMATI-MATIAN DARI ATAS SALEHUDDIN AL AYUBI.

Aku: Jika begitu bagaimana pula pakcik menyatakan AL-QURAN dibaca dengan mata, lidah, hidung, tangan, kaki dan kulit bagaimana pula dengan penyataan itu?

(jiran hanya menangukkan kepala dan tersenyum puas. seperti ada sesuatu kejayaan besar)

Jiran: YA, PENYEMBAH ISA TELAH KAMI TAWAN, SALEHUDDIN - AL AYUBI TELAH KAMI TEWASKAN MAKA SEKARANG INI KAMI PERLU BERTINDAK UNTUK MENGURUSKAN AL-QURAN PULA.

KAMI TELAH MELAKSANAKAN PENGUBAHAN AL-QURAN SATU PERSATU MENGIKUT GILIRAN IA DIBERI KEPADA MUHAMMAD s.a.w, DARI SATU AYAT KEPADA AYAT, DARI SATU SURAH KEPADA SURAH YANG SETERUSNYA SEHINGGALAH WAHYU TERAKHIR YANG TURUN KEPADA MUHAMMAD s.a.w.

HAMPIR 500 TAHUN KAMI BERUSAHA UNTUK MENGOLAH AL-QURAN SEHINGGA KEPADA WAHYU KEDUA TERAKHIR. IA TELAH DILAKSANAKAN DENGAN BAIK DAN YANG PALING SUKAR IALAH SEMASA MENGOLAH WAHYU TERAKHIR KAMI TERPAKSA MENGERAH KUDRAT KAMI SEADANYA.


Apa yang saya faham disini mengenai perbualan mereka ialah, mereka mengubah Al-Quran bukan pada isinya kerana janji Allah s.w.t bahawa Dia akan memelihara Al-Quran hingga hari qiamat seperti dalam firmanNya:

Sesungguhnya Kamilah yang menurunkan Al-Quran, dan Kamilah yang memelihara dan menjaganya.
|Qs. Al-Hijr: 9|

Katakanlah (wahai Muhammad): “Sesungguhnya jika sekalian manusia dan jin berhimpun dengan tujuan hendak membuat dan mendatangkan sebanding dengan Al-Quran ini, mereka tidak akan dapat membuat dan mendatangkan yang sebanding dengannya, walaupun mereka bantu-membantu sesama sendiri”.
|Qs. Al-Israa`: 88|

Akan tetapi mereka mengubah Al-Quran dengan cara mengeksplotasinya ayat-ayatnya. Contoh yang boleh kita lihat jelas mengenai batasan pergaulan. Hari ini kita lihat sendiri betapa bebasnya muda-mudi kita bergaul tanpa batasan, walhal dalam Al Quran memberi banyak panduan mengenai batasan pergaulan, mereka telah berjaya mendominasi ayat Al-Quran sedikit demi sedikit dan mereka menanti saat kejatuhan umat islam.

Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan.
|Qs. An-Nur:31|

Aku: Bagimana boleh ada yang pertama, yang kedua terakhir, kemudian yang terakhir. Mengapa orang-orang pak cik tidak melakukan sekali gus?

Jiran; KEJAYAAN DALAM MENGOLAH SEMUA WAHYU BERGANTUNG KEPADA KEBERHASILAN WAHYU TERAKHIR. JIKA WAHYU TERAKHIR GAGAL MAKA LAHIRLAH SEORANG LAGI MUHAMMAD s.a.w

Aku: Apakah wahyu terakhir itu? sampai orang-orang pak cik rasa ia seolah-olah menentukan, hidup atau mati gereja?

(saya tidak berasa bahawa jiran saya akan sanggup mengucapkan ayat-ayat suci AL-QURAN dengan lidah sendiri, ia bertentangan dengan status dirinya. Akan tetapi jangkaan saya meleset, saya amat terkejut)

Jiran: “Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman. Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah. Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya, sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya (dirugikan)
|Al-Baqarah: 278-281|

MELAKSANAKAN WAHYU TERAKHIR AKAN MENYEBABKAN GEREJA KELIHATAN SANGAT BERKUASA, INI MENYEBABKAN IA AMAT BERBAHAYA JIKA ADA ORANG MENYEDARINYA. OLEH ITU KAMI TELAH MELAHIRKAN SEBUAH KAUM YANG AKAN TUNDUK DIBAWAH GENGGAMAN KAMI. MESYUARAT ITU DIHADIRI BERIBU- RIBU ORANG ANAK MURID KAMI.

KETIKA ITU PAUS TELAH MEMUTUSKAN UNTUK MENYERAHKAN AMANAH YANG TERAMAT BESAR INI AGAR KAMI BOLEH TIDUR SEHINGGALAH MUHAMMAD s.a.w KEMBALI SEMULA.

DI ANTARA ANAK MURID KAMI YANG TELAH MENYAHUT “SERAHKAN SAJA HAL ITU KEPADA SAYA,DAN SAYA TIDAK PEDULI BAGAIMANA IA AKAN DILAKSANAKAN” KAMI TELAH TURUNKAN KESEMUA ILMU AL-QURAN KEPADA MEREKA.


Aku: Siapakah orang yang berani menyahut amanah itu? mesti mereka adalah bukan calang-calang orang.

Jiran: Ya, dia telah dididik dengan sempurna, dia bernama. MAYOR ROTHSCHILD. KAMI MENYERAHKAN |SURAH AL-BAQARAH : (278-281) |KEPADANYA UNTUK DILAKSANAKAN.

Aku: Apakah kelebihan dia? mengapa lebihnya dia dari anak - anak murid yang lain.

Jiran: BERSAMANYA KAMI MENGARAHKAN JESUIT MEMBERI PEDOMAN. KAMI GELARKAN DIA “THE GUARDIAN OF THE VATICAN TREASURY”. SUDAH HAMPIR 300 TAHUN IA BERLAKU, SEDIKIT TAHUN LAGI UNTUK MERASA KEBERHASILANNYA.

Aku: Saya ingin mengajukan sebuah soalan, tetapi soalan ini akan memperlihatkan pakcik seperti orang bodoh, tak mengapa?

Jiran: Tak mengapa, sila ajukan soalanya kerana dari awal kita berbual, orang islam telah kelihatan bodoh.

Aku; KENAPA PAK CIK BEGITU MUDAH MENCERITAKAN KEPADA SAYA, KALAU PAUS TAHU MACAM MANA, KALAU SAYA MENYEBARKAN MENGENAI PERKARA INI DI SELURUH DUNIA PAKCIK JUGA YANG AKAN MENDAPAT SUSAH NANTI.

Jiran: SAYA TIDAK PERLU UNTUK MENIIPU AWAK. WALAUPUN AWAK MENYEBARKAN KEPADA SELURUH DUNIA SEKALI PUN. UMAT ISLAM TIDAK AKAN MAMPU UNTUK MELAKUKAN APA-APA PUN. MELAINKAN JIKA AWAK ADALAH KAWAN - KAWAN MUHAMMAD s.a.w, NESCAYA SEKARANG JUGA KAMI AKAN BUNUH.

Sedikit sebanyak perbualan tadi telah membuka minda, Rothschid sebuah nama besar yang disebut-sebutkan oleh jiranku ini bukan calang-calang orang. Mari kita lihat siapakan Rothchid dan apa perkaitan dengan misi yang dipikul olehnya dalam mengeksplotasi Surah Al-Baqarah Ayat |278-281|ini

Jika dilihat dari perbualan di atas, mereka telah memilih Rotchild untuk melaksanakan misi mengeksplotasi Surah Al-Baqarah 278-281 bagaimanakah ia dilaksanakan?

Wahai orang-orang yang beriman! Bertaqwalah kamu kepada Allah dan tinggalkanlah (jangan menuntut lagi) saki baki riba (yang masih ada pada orang yang berhutang) itu, jika benar kamu orang- orang yang beriman. Oleh itu, kalau kamu tidak juga melakukan (perintah mengenai larangan riba itu), maka ketahuilah kamu: akan adanya peperangan dari Allah dan RasulNya, (akibatnya kamu tidak menemui selamat). Dan jika kamu bertaubat, maka hak kamu (yang sebenarnya) ialah pokok asal harta kamu. (Dengan yang demikian) kamu tidak berlaku zalim kepada sesiapa, dan kamu juga tidak dizalimi oleh sesiapa.

Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah tempoh sehingga ia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui (pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak).

Dan peliharalah diri kamu dari huru-hara hari (kiamat) yang padanya kamu akan dikembalikan kepada Allah. Kemudian akan disempurnakan balasan tiap-tiap seorang menurut apa yang telah diusahakannya, sedang mereka tidak dikurangkan balasannya sedikitpun.
|Al-Baqarah 278-281|

Jika kita lihat peranan Mayor Rotchild selama ini, ia amat bertepatan dengan ayat di atas yang menerangkan supaya meninggalkan riba. Jika kita ketahui sebenarnya ekonomi dunia dikawal oleh DUA KELUARGA YAHUDI IAITU ROTSCHILD DAN ROCKEFELLER. Mereka telah menubuhkan The Federal Reserve untuk mengawal ekonomi Amerika Syarikat dan seterusnya ekonomi dunia. KITA TIDAK AKAN TERLEPAS DARIPADA RIBA INI!, Inilah rancangan dan misi jahat mereka tanpa kita sedari yang dieksplotasi dari Surah Al-Baqarah ayata 278 sehingga 281. Inilah konsep Lending Money On Interest!

“..Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka mereka itulah ahli neraka, mereka KEKAL di dalamnya…”
Al-Baqarah 275

Lihat video dari Imran Nazar Hosein tentang riba mata wang.

(Di suatu sudut dinding rumah jiran saya terdapat sebuah bendera yang menarik perhatian. Jika mengikut pemerhatianku berdasarkan status pakcik ini. Sudah pastinya bendera dihiasi simbol salib atau patung jesus, akan tetapi apa yang terdapat pada bendera itu adalah topi paus dan 2 kunci bersilang)

Aku: Pak cik, kelihatan kunci itu begitu penting pada bendera itu. Apa yang ada dengan benda bodoh seperti kunci ini. Mengapa tidak diletakan salib sahaja?

Jiran: Oh yang itu. itu adalah BENDERA VATICAN, Simbol kunci bermaksud dua KUNCI DUNIA

SEBELUM MUHAMMAD s.a.w DIAMBIL TUHANNYA, DI SUATU PEMBARINGAN. DIA SEDANG DIUJI DENGAN SUATU YANG AMAT BERAT, TUHANNYA MEMBERI PILIHAN SAMA ADA KEMBALI DISISINYA ATAU DIBERI “KUNCI DUNIA” SERTA HIDUP SEHINGGA SAAT KEROSAKAN UMAT AKHIR ZAMAN..

ALANGKAH BAGUSNYA JIKA MUHAMMAD s.a.w MENGAMBIL “KUNCI DUNIA” ITU DAN KAMI TIDAK PERLU LAKUKAN APA-APA PUN KERANA IA PASTI TERTANGGUNG DI BAHU MUHAMMAD s.a.w, AKAN TETAPI MUHAMMAD s.a.w PANTAS MENGHIDU KALAU IA MENYEBABKAN UMATNYA MENDAPAT KECELAKAAN.

KAMI RAMPAS “KUNCI DUNIA” ITU DAN MEMBUATKAN GIGINYA MENGIKUT KESUKAAN KAMI SUPAYA APABILA MUHAMAD KEMBALI NANTI, KAMI DAPAT BERKATA.

“HAI MUHAMMAD s.a.w INIKAH KUNCI DUNIA YANG TUHAN KAMU MAKSUDKAN, IA TELAH MENDATANGKAN KECELAKAAN KEPADA MEREKA”. SELEPAS ITU MEREKA SEMUA MENINGGALKAN MUHAMMAD s.a.w DAN DATANG KEPADA KAMI.

LALU BAGAIMANAKAH MUHAMMAD s.a.w DAPAT MENUNDING JARI KE ARAH KAMI?

TELAH KAMI SEMATKAN KUNCI DUNIA ITU PADA BENDERA KAMI DAN AKAN KAMI HADIAHKAN KEPADA MUHAMMAD s.a.w NANTI.

Aku: Adakah ini bermaksud “kunci dunia” yang Nabi Muhammad s.a.w tidak ambil tu. Sekarang telah berada di tangan Vatican?

Jiran: YA. BUKANNYA JIWA-JIWA KAMU YANG MEMBENTUK PERSEKITARAN AKAN TETAPI PERSEKITAN DIBINA UNTUK MEMBENTUK JIWA-JIWA KAMU MENGIKUT APA YANG KAMI KEHENDAKI DAN PROGRAMKAN.

Aku: Kalau “kunci dunia” berada di tangan orang-orang pak cik, bagaimana pula kunci dunia ini akan merosakkan kami?

Jiran: MUHAMMAD s.a.w DAN KAWAN-KAWANNYA MEMBINA PERSEKITARANNYA SEPERTI “ZARAH-ZARAH YANG DISUSUN SEBELAH-MENYEBELAH DAN MENGIKAT KUAT ANTARA SATU SAMA LAIN.

LUCIFER(Iblis) TELAH BERPUTUS ASA TERHADAP PERKARA-PERKARA YANG BESAR MAKA MUHAMMAD s.a.w MENGINGATKAN KAWAN-KAWANYA AKAN PERKARA2 YANG KECIL(ZARAH) DAN KEROSAKAN YANG SEKECIL ZARAH TELAH BERLAKU DIDALAM ISLAM SEDIKIT DEMI SEDIKIT SELEPAS MUHAMMAD s.a.w DIAMBIL TUHANNYA.

KERANA TUHAN KEPADA MUHAMMAD s.a.w MENGHITUNG PAHALA DAN DOSA SEKECIL ZARAH DAN IKATAN ZARAH-ZARAH INI BOLEH MENJADI LONGGAR DENGAN DIHENTAM OLEH DAYA SEKECIL ZARAH SECARA BERTERUSAN. MAKA SEKECIL ZARAHLAH KAMI MEMBINA PERKARA-PERKARA DI DUNIA INI DAN SELEBIHYA LUCIFER AKAN MENGURUSKANYA

CUBA LIHAT KESENANGAN DI DUNIA INI YANG TIADA PADA ZAMAN MUHAMMAD s.a.w DAHULU. APA YANG ADA DI DUNIA SEKARANG INILAH YANG MEMBINA HATI-HATI DAN JIWA-JIWA KAMU YANG SEDIKIT PUN KAMI TIDAK AMBIL, PADAHAL KAMI YANG MEMBINANYA HANYA UNTUK KAMU. LIHATLAH MANUSIA DISEKELILING KAMU. KEBAHAGIAAN MEREKA BERGANTUNG KEPADA “BARANGAN BUATAN KAMI”. YA, MEREKA SUDAH TIDAK MENGERTI BAGAIMANA MAHU BAHAGIA DENGAN “BARANGAN BUATAN TUHAN”. MEREKA SEMUA AKAN SUJUD DI KAKI KAMI DAN MENIGGALKAN MUHAMMAD s.a.w

KAMI TIDAK PERLU MEMPERTAHANKAN “BARANGAN BUATAN KAMI” APABILA MUHAMMAD s.a.w INGIN MENGHANCURKANNYA. TETAPI LIHATLAH! MEREKA YANG AKAN MEMPERTAHANKANNYA SENDIRI. MAKA TERCABUTLAH SYAHADAH DARI ROH MEREKA.


(Penyakit hati yang amat berbahaya, cintakan dunia melupakan akhirat)


Bendera Vatican

Mengenai kata-kata pakcik ini mereka telah pun mencipta perkara-perkara yang menjurus kepada duniawi dan ia akan menarik hati-hati kita terutama umat islam untuk lebih cintakan dunia dan melupakan akhirat. Manakala bagi pembaca yang keliru apa itu kunci dunia boleh merujuk pada penulisan yang lalu mengenai kunci dunia bahagian pertama dan kedua.

Lihatlah manusia zaman sekarang. Apa yang dikejar oleh mereka? Kemewahan dan kesoronokan semata-mata! Saya tertarik dengan kata-kata dari Bishop tersebut:

LUCIFER(Iblis) TELAH BERPUTUS ASA TERHADAP PERKARA-PERKARA YANG BESAR MAKA MUHAMMAD s.a.w MENGINGATKAN KAWAN-KAWANYA AKAN PERKARA-PERKARA YANG KECIL(ZARAH) DAN KEROSAKAN YANG SEKECIL ZARAH TELAH BERLAKU DIDALAM ISLAM SEDIKIT DEMI SEDIKIT SELEPAS MUHAMMAD s.a.w DIAMBIL TUHANNYA.

KERANA TUHAN KEPADA MUHAMMAD s.a.w MENGHITUNG PAHALA DAN DOSA SEKECIL ZARAH DAN IKATAN ZARAH-ZARAH INI BOLEH MENJADI LONGGAR DENGAN DIHENTAM OLEH DAYA SEKECIL ZARAH SECARA BERTERUSAN. MAKA SEKECIL ZARAHLAH KAMI MEMBINA PERKARA-PERKARA DI DUNIA INI DAN SELEBIHYA LUCIFER AKAN MENGURUSKANYA

Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah S.A.W:

"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

Bersambung..

No comments:

Post a Comment

anda mungkin juga meminati ini

Related Posts with Thumbnails
Loading...

tatapan

Loading...