Thursday, May 13, 2010

BAHRAIN : Nuklear Israellah yang Mengancam Asia Barat


Pejabat senior Bahrain yang juga anggota parlemen, Muhammad Ali   SalahPegawai Tinggi Bahrain yang juga anggota parlimen, Muhammad Ali Salah

Seorang anggota parlimen senior Bahrain menolak dakwaan yang menyebutkan bahawa Iran mengancam keamanan di Timur Tengah, dan dia menekankan bahawa Israellah ancaman terbesar di kawasan itu.

Di sela-sela acara komite Majlis Parlimen Asia (APA) pada pertemuan khusus Bidang Politik di Teheran, Muhammad Ali Salah kepada IRNA mengatakan bahawa "usaha yang dilakukan oleh Amerika Syarikat dan negara-negara Barat lainnya untuk menjatuhkan sanksi terhadap Iran atas kegiatan nuklear yang damai sangat tidak konstruktif. "

"Selama beberapa tahun terakhir sanksi telah mampu mencegah kemajuan nuklear Iran dan akan lebih baik bagi Amerika untuk terlibat secara langsung dan transparan kepada Iran untuk mengatasi masalah ini," tambahnya.

Mengacu pada standard ganda yang diadopsi oleh Barat berkaitan dengan kegiatan pengayaan bahan nuklear Iran, para anggota parlimen Bahrain mengatakan, "Barat tidak boleh menutup mata terhadap program nuklear Israel, yang mereka sendiri tidak mau menandatangani Nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT) . "

Dia lebih lanjut menekankan pentingnya Timur Tengah bebas dari senjata nuklear dan berkata, "Setiap negara memiliki hak untuk menggunakan energi nuklear untuk tujuan damai dan memenuhi keperluan tersebut."(fq/prtv)

sumber

No comments:

Post a Comment

anda mungkin juga meminati ini

Related Posts with Thumbnails
Loading...

tatapan

Loading...