Friday, December 10, 2010

Badan risikan Israel di Malaysia


Assalamualaikum,

Semasa sibuk mencari artikel-artikel di laman web militaryofmalaysia sebagai 'jarum suntikan otak', saya terjumpa dengan sebuah artikel yang saya rasakan amat menarik dan perlu untuk saya kongsikan dengan jutaan rakyat Malaysia tercinta ini. Tambahan lagi kredibiliti laman web tersebut tidak boleh dipertikaikan. Penulisnya memiliki ramai rakan-rakan berjawatan penting dalam bidang pertahanan selain mempunyai pengalaman di medan perang Afghanistan.

Institute for Intelligence and Special Operations (MOSSAD)
Percayakah anda bahawa badan risikan Israel yakni Mossad sudah beroperasi di Malaysia? Berikut adalah artikel yang dipetik daripada laman web berkenaan.

1. Sahabat baik saya, blogger ondscene.via.my baru-baru ini mengajak saya untuk ke Tebing Gaza, Palestin bersama satu pertubuhan bukan kerajaan (NGO) pada 7 Julai ini. Saya bersetuju tetapi saya tidak pasti sama ada projek ini jadi atau tidak atau statusnya ditangguhkan dahulu, harap-harap jadilah pasal sudah lama saya tidak berada di zon panas atau kawasan perang.

Bercakap tentang Tebing Gaza ini kita tidak dapat lari dari membincangkan soal zionisme, Hamas dan Fatah. Kita selalu mengutuk orang Arab, “Pasal orang Arab berpecahlah, mereka kalah pada Israel”kata mak saya puluhan tahun dahulu semasa saya masih kecil. “Orang Arab susah nak bersatu, perang sesama sendiri, bodoh”, kata seorang lagi saudara saya yang ketika itu sedang mengulas mengenai peperangan Iraq dengan Iran.

Masa itu orang Melayu tidak banyak karenahnya…semua bersatu dan kaum majoriti lain senyap tunduk hidup menimba kekayaan di bawah kuasa orang Melayu. Saya amat berbangga kerana kita tidak berpecah. Hari ini? nak angkat telunjuk pun kita takut…orang pijak agama kita pun, masih diberi ruang dan di satu pihak lain, mereka menanamkan perasaan benci sehingga orangramai mengesyaki apa sahaja yang dibangun di tanahair ini mesti ada kaitan dengan rasuah, kronisme, nepotisme.

Baguslah nampaknya zionisme sudah mula bertapak dan memecahkan bangsa kita, sama seperti yang terjadi di Iran sekarang ini apabila golongan muda dan pelajar universiti mula menentang kerajaan Iran di bawah pimpinan Mahmoud Ahmadinejab.

Ironikan? Setiap kali ada pemimpin Islam yang hebat seperti Mahathir dan Mahmoud, negara itu akan menjadi sasaran kuasa asing yang memulakan gerakan yang dinamakan Gerakan Rakyat, segalanya berpaksikan kepada rakyat kononnya. Melalui gerakan rakyat ini apabila kerajaan ditumbangkan, kuasa-kuasa asing ini mudahlah meletakkan orang-orangnya dan gerakan rakyat ini akan lebih berjaya jika kerajaan yang berkuasa pada hari itu merupakan kerajaan yang lemah macam pimpinan Datuk Abdullah Ahmad Badawi kita.

Kuasa asing ini dahulu cuba melemahkan China komunis melalui pergerakan pelajar tetapi kerajaan China menghancurkan gerakan ini dalam peristiwa Medan Tianemen, semua di atas nama 'kebangkitan rakyat Alangkah daifnya bangsa kita, mudah sajak diomok-omokkan tanpa menyedari jika segalanya tertegak kerana amalan rasuah…negara ini sudah lama hancur dan hilang jati diri seperti yang terjadi kepada negara tertangga kita.'.

Semasa di ITM, saya suka subjek Pengajian Islam kerana banyak menceritakan kisah-kisah kebangkitan dan kejatuhan empayar Islam dari Umaiyah sampailah ke Othamaniah, banyak juga kisah sejarah yang boleh kita baca dalam buku-kuku untuk Sijil Tinggi Peperiksaan Malaysia (STPM).

Mossad (HaMossad leModi’in uleTafkidim Meyuhadim ataupun Institute for Intelligence and Special Operations), cabang perisikan untuk Zionis sudah pun berada di Malaysia, tanahair kita semua. Saya ingatkan di sini Mossad ya, bukan orang Yahudi biasa.Jadi kepada sesiapa yang melenting ini perlu saya ingatkan, saya tidak memusuhi orang-orang Yahudi, saya cuma menentang fahaman Zionis, protokol mereka, militari Yahudi dan 'politician' Yahudi.

Untuk memahami pemikiran Yahudi dan agenda mereka yang dimulakan lebih 100 tahun dahulu, bacalah buku Protocol of Zion dan The International Jew (karangan Henry Ford, pengasas kereta Ford), jadi kita akan lebih memahami apa yang berlaku. Pendirian ini sama pegangan saya terhadap Amerika Syarikat (AS), saya tidak membenci warganegara AS biasa tetapi CIA dan dasar-dasar kerajaan AS terhadap orang Islam.

Ini merupakan kisah benar yang dialami oleh kawan saya seorang wanita Hindu yang berkerja dengan sebuah stesyen TV swasta. Saya ada menemui kawan saya ini yang bertugas sebagai wartawan penyiaran dan pertemuan itu berlaku selepas beliau pulang dari membuat liputan kesan-kesan peperangan di Lubnan pada tahun 2006 sebaik sahaja Hezbollah berjaya mengundurkan kemaraan tentera Israel.

Atas sebab-sebab perundangan dan keselamatan, tidak dapatlah saya dedahkan nama beliau di sini tetapi kepada pembaca yang mengenali saya secara peribadi, bolehlah tanyakan hal ini semasa kita sembang-sembang minum teh tarik. Sebelum itu maafkan saya kerana ada beberapa nama dan fakta yang beliau sampaikan pada saya, saya gagal mengingatinya, lupa kerana kisah ini sudah lama dan saya tidak mempunyai kepentingan semasa itu untuk mencatatkan maklumat yang beliau sampaikan.

Semasa di Lubnan, kawan saya ini memberitahu bahawa orang-orang Hezbollah amat menghormati rakyat Malaysia dan pemimpin negara ini malah melayani wartawan dari Malaysia dengan baik. Dalam baik-baik pun, pegawai Hezbollah terpaksa mengambil pita rakaman dari kamera beliau atas sebab-sebab keselamatan tetapi beliau di jemput untuk minum teh bersama seorang pemimpin kanan Hezbollah (saya tidak ingat nama pemimpin ini).

Rakan saya ini bersama krew yang bersama beliau dibawa ke sebuah bangunan yang agak buruk tetapi hiasan dalamannya sangat mewah dan menarik seperti hotel lima bintang. Selepas jenuh melayan pertanyaan dari rakan saya ini, pemimpin itu mengingatkan supaya rakan saya ini berhati-hati apabila kembali ke Malaysia terutama sekali dengan ancaman Mossad.

Beliau sangat terkejut tetapi memandang remeh kepada amaran pemimpin ini, alasan rakan saya sangat mudah, “Apa yang mereka boleh buat…pengaruh kami bukan besar, siaran TV kami hanya untuk rakyat Malaysia sahaja dan bukan setaraf CNN”, begitulah lebih kurang alasan yang beliau berikan.

Pemimpin Hezbollah itu mengingatkan, “Benar tetapi kamu tidak sepatutnya memandang remeh peranan yang telah kamu serta negara kamu mainkan terhadap perjuangan kami”. Beberapa minggu selepas kembali ke Malaysia, kawan saya ini pergi ke KLCC untuk lepak di kedai buku (Kedai buku dekat tingkat teratas pusat membeli belah Suria KLCC, nama Jepun tidak ingat namanya).

Beliau dihampiri oleh seorang lelaki yang kelihatan 'very intelligence', berbangsa seperti Arab. Lelaki ini menyapa beliau dan selepas bersembang beberapa minit, mereka bersetuju untuk minum di cafe berhampiran. Lelaki ini banyak bertanyakan hal-hal peribadi kepada beliau termasuk perjalanan beliau ke Lubnan. Rakan saya ini mengesyaki dua lelaki di meja belakang yang duduk amat rapat dengan meja mereka mungkin merupakan rakan lelaki yang seperti wajah Arab ini. Yang amat mengejutkan, lelaki terbabit dalam berkata-kata manis turut menyelitkan nasihat berunsur ancaman.

Selepas kejadian itu, rakan saya pulang dan menghubungi editor bertugas untuk mendapatkan nasihat dan kalau tidak silap saya, satu laporan polis telah dibuat oleh beliau. Ketika menceritakan hal ini kepada saya dan beberapa rakan lain, kami bersetuju dengan andaian bahawa agen Mossad sebenarnya berada di negara ini tanpa disedari kita semua dan kita jangan lupa bahawa terdapat tanah perkuburan Yahudi di Pulau Pinang dan sebuah lagi di Negeri Sembilan.

Ada beberapa persoalan yang menarik yang selalu saya fikirkan.

1. Bagaimana lelaki ini berjaya “identify” wajah rakan saya?
2. Bagaimana lelaki ini tahu tempat kegemaran kawan saya pergi?
3. Bagaimana lelaki ini berjaya mengekori beliau?
4. Modus operandi apakah yang mereka pakai untuk memulakan operasi sulit mereka di Malaysia?

Dari pengalaman saya sendiri, bukan mudah untuk mengekori atau mendapatkan maklumat tentang sasaran kita (orang yang kita hendak intip) kerana ia tidak mungkin boleh dijayakan tanpa bantuanorang tempatan sendiri.

NOTA : BERBANDING NEGARA-NEGARA ARAB LAIN, MALAYSIA MELARANG KEMASUKKAN RAKYAT ISRAEL KE MALAYSIA DENGAN ALASAN NEGARA INI TIDAK MENGIKTIRAF PENUBUHAN NEGARA ITU DI ATAS TANAH PALESTIN. KEMASUKKAN MEREKA JIKA BERLAKU MUNGKIN MENGGUNAKAN PASPOT NEGARA LAIN DAN MELALUI SINGAPURA.

Penulis militaryofmalaysia.net (kiri) bersama pengawal sempadan Pakistan



Sumber dari militaryofmalaysia.net

1 comment:

anda mungkin juga meminati ini

Related Posts with Thumbnails